Stay slim

Am urmărit de curând un documentar realizat de BBC în care s-a enunțat o lista de 10 reguli, mai mult sau mai puțin știute, care ar trebui folosite pentru slăbit. Pe scurt, iată această listă:

EatStaySlim

1. Foloseste farfurii mai mici. S-a dovedit ca se reduce astfel cantitatea de mancare cu pana la 22%
2. Daca mergi la film, nu cumpara popcorn in cel mai mare recipient. S-ar putea sa nu te lasi pana nu iti indeplinesti misiunea cu succes, desi nevoia disparuse de mult.
3. Numara caloriile. Poate la ei, la noi lipsesc informatiile de acest gen de pe produsele alimentare. Ne ramane doar sa ne bazam pe tabele, care uneori s-ar putea sa difere de realitate. Oricum, s-a dovedit ca majoritatea „uita” sa treaca unele mancaruri pe aceasta lista. Evident nu in mod voit. Dar la unele persoane diferenta intre ce a mancat si numarul de calorii trecute in carnetel ajungea si pana la 50%. De cele mai multe ori, persoanele in cauza dadeau vina pe „metabolismul mai lenes”. Lucru nedovedit in documentarul BBC folosind metode de ultima generatie. Si ajungem astfel la regula numarul 4.
4. Nu da vina pe metabolism. Exista tehnologia masurarii metabolismului bazal. Cine chiar are curajul poate sa afle. Dar atunci nu le mai ramane aceasta scuze si chiar trebuie sa recunoasca adevarata cauza a obezitatii. 🙂
5. Proteinele sunt mai satioase. Servind mancaruri diferite unor muncitori, dar care aveau un numar de calorii, s-a dovedit ca cei care au mancat preponderent proteine isi pastreaza senzatia de satietate mai mult timp.
6. Supele. Folosind metode imagistice (ecografia), s-a evaluat timpul in care alimentele raman in stomac, in primul caz la persoanele care consuma alimente solide (felul 2), dar care puteau sa bea si un pahar cu apa, iar in al doilea caz, din aceleasi alimente, s-a folosit un shaker, alcatuind o supa. Cei care au consumat supa au avut mai mult timp alimentele in stomac, senzatia de foame aparand mai tarziu.
7. Varietatea prea mare de alimente. Sta in natura umana sa incercam din cat mai multe lucruri. Intr-un experiment in care s-au pus doua boluri cu bomboane, unele multicolore si celelalte avand aceeasi culoare, s-au lasat ambele „la liber” intr-un bar si cele care s-au consumat primele au fost, evident, cele multicolore.
8. Dieta bogata in produse lactate cu un continut scazut in grasimi. S-a dovedit ca la acelasi numar de calorii consumat, cei care au un regim alimentar bazat preponderent pe produse lactate, elimina mai multe grasimi. In testul respectiv, cantitatea de grasimi excretata a fost dubla.

9. Exercise afterburn. Chiar daca in timpul unui exercitiu intens nu se consuma o cantitate foarte mare de grasimi, s-a dovedit ca organismul uman continua sa arda grasimi si dupa incheierea exercitiului pe o durata de pana la 24 ore.

10. Fa exercitii ori de cate ori se iveste ocazia. Lucru stiut de toata lumea, dar pus in practica doar de catre unii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s